پیامک

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

پویا ریاحی : به طور کلی بهتر است قبل از هر سفری افراد اطلاعات کافی در مورد مکان انتخاب شده داشته باشند. علی الخصوص اگر این مسافرت به مقصد یک کشور خارجه باشد. روسیه یکی از بزرگترین و جذاب‌ ترین کشورهای دنیا می‌ باشد. معمولاً از این کشور به عنوان یک مقصد جذاب و شگفت انگیز برای مسافران و گردشگران نام می‌ برند. آب و هوای آن در طول تابستان بسیار متناسب است. به همین دلیل گردشگران بسیاری را از سراسر جهان علی الخصوص مناطق گرمسیر به خود جذب می‌ کند.

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

هنگام سفر به روسیه رعایت چه نکاتی الزامی است؟

مجله تالاب : به جرات می توان گفت روسیه برای سفرهای تجملاتی گزینه مناسبی بوده و یک مکان بسیار مناسب برای تجربه است. اما بهتر است افراد قبل از سفر به روسیه هدف سفر خود را بدانند و نکات مهمی را که در مورد روسیه است مطالعه کرده باشند. ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکات سفر به روسیه را برای شما گردآوری کنیم. تا به شما کمک کنیم سفری مناسب و پر از تجربه داشته باشید.

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

اطلاع از سیستم حمل و نقل عمومی روسیه

یکی از نکات بسیار مهم در سفر به روسیه اطلاع داشتن درباره سیستم حمل و نقل عمومی آن می‌ باشد. روسیه دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی بسیار گسترده می‌ باشد. افراد حتی بدون اینکه ماشین شخصی داشته باشند می‌ توانند به هر نقطه از شهر که بخواهند به راحتی دسترسی داشته باشند.

شهرهای مختلف در کشور روسیه دارای خطوط مترو  گسترده‌ ای می‌ باشند. حتی اگر در مناطق ایستگاه مترو وجود نداشته باشد حتماً اتوبوس یا ترامبر قرار دارد. بسیار مهم است که در متروهای این کشور گردشگران گم  و سرگردان نشوند. علی الخصوص در شهر مسکو که یک شهر بسیار گسترده و شلوغ می‌ باشد.

گردشگران بهتر است قبل از سفر حتماً نقشه کامل متروهای آن به زبان انگلیسی دانلود شود. اما نکته جالب‌ تر این است که افراد می‌ توانند در ایستگاه‌ ها از ماموران سوال بپرسند و آن ها نیز موظف اند که به سوالات گردشگران پاسخ دهند. اما دسترسی مستقیم به راهنما می‌ تواند برای توریست‌ هایی که به روسیه سفر می‌ کنند مناسب‌ تر و راحت‌ تر باشد.

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

به همراه داشتن کتاب اصطلاحات و زبان روسی

یکی دیگر از نکات مهم در سفر به روسیه به همراه داشتن کتاب اصطلاحات زبان روسی می‌ باشد. در هر کشوری و در تمام مناطق توریستی مردم محلی معمولاً بر زبان انگلیسی تسلط دارند. اما افراد بسیاری نیز هستند با وجود اینکه در یک کشور مدرن زندگی می‌ کنند. اما به زبان انگلیسی تسلط ندارند و ترجیح می‌ دهند زبان مادری خود برای مکالمه استفاده کنند. بنابراین بسیار مهم است که توریست‌ هایی که به روسیه سفر می‌ کنند حتماً کتاب اصطلاحات روسی را به همراه داشته باشند.

یاد گرفتن زبان روسی بسیار پیچیده می‌ باشد. اما اصطلاحات رایجی مانند سلام، خداحافظی و موارد این چنینی بهتر است حفظ شود. صحبت کردن به زبان روسی می‌ تواند تاثیر بسیار مثبتی در برخورد مردم محلی آن جا داشته باشد. اینکه چه کتابی را برای آموزش زبان روسی انتخاب کنید کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. اما بهتر است کتابی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید آن را بخوانید و اصطلاحات کاربردی را در آن پیدا کنید‌.

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

به همراه داشتن لباس مناسب در سفر به روسیه

روسیه یک کشور بسیار گسترده می‌ باشد. هر منطقه از آن دارای آب و هوای خاص خود است. اغلب شهرهای آن علی الخصوص در ۶ ماه دوم سال بسیار سرد می‌ باشند. یکی از مهم‌ ترین نکات در سفر به روسیه این است که لباس مناسب را به همراه خود داشته باشید. اگر مدت زمان زیادی در روسیه اقامت دارید حتماً در مورد مناطقی که به آن جا می‌ روید تحقیق کنید و اطلاعات کافی به دست آورید.

در هر صورتی شما لباس گرم را به همراه خود برای سفر به روسیه داشته باشید. حتی اگر مطمئن هستید که سرمایی در کار نیست. علاوه بر این برداشتن کفش و چکمه نیز به شما توصیه می‌ شود. اگر در طول تابستان به روسی سفر می‌ کنید آب و هوای مطلوب‌ تری را تجربه می‌ کنید. بنابراین لازم نیست لباس‌ هایی که خیلی مخصوص زمستان هستند را با خود به همراه داشته باشید.

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

یکی از مهم‌ ترین نکات در سفر به روسیه شناختن جاذبه‌ های گردشگری آن می‌ باشد. جاذبه‌ های گردشگری روسیه بسیار زیاد هستند و کدام از آن ها در شهرهای مختلفی قرار دارند. قبل از اینکه به هر شهری در روسیه سفر کنید سعی کنید تحقیق خلاصه‌ ای در مورد مکان‌ ها و جاذبه‌ های گردشگری آن داشته باشید. در این صورت به راحتی می‌ توانید این مکان‌ها را پیدا کرده و به آنجا بروید.

این کار باعث می‌ شود که شما از لحاظ زمانی صرفه‌جویی کرده و سردرگم نشوید. علاوه بر این شما با این تحقیقات می‌ توانید لیستی از ساده‌ ترین و کم هزینه‌ ترین مکان ها را در بین مقاصد پیدا کرده و بر اساس آن ها سفر خود را ادامه دهید. در صورتی که یک زمان مناسب را برای سفر به روسیه انتخاب کرده باشید می‌ توانید مهم‌ ترین جاذبه‌ های آن را دیده و تجربیات خوبی از آنجا کسب کنید.

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

آشنایی با غذاهای روسیه

از دیگر نکات مهم در سفر به روسیه آشنایی با غذاهای آن می‌ باشد. کشور روسیه دارای غذاها، نوشیدنی‌ ها، دسرهای بسیار متنوعی می‌ باشد. برخی از غذاهای روسیه دارای طعمی فراموش نشدنی و بسیار عالی هستند. اما ممکن است برخی از این غذاها  با ذائقه ایرانی‌ ها جور نباشد. در نتیجه بسیار مهم است که در مورد غذاهای معروف روسیه تحقیقات کوچکی داشته باشید. سپس آن ها را سفارش داده و میل کنید.

اگر تحقیقات کوچکی در مورد غذاهای روسی داشته باشید در رستوران‌ ها سردرگم نمی‌ شوید و به راحتی می‌ توانید انتخاب کنید. رستوران‌ ها در روسیه بسیار متنوع هستند. شما می‌ توانید  رستوران‌ های بین‌ المللی را که پاستا و پیتزا دارند انتخاب کنید. اما به شما پیشنهاد می‌ شود که حتماً از غذاهای محلی روسی انتخاب کنید تا تجربیات شما از این کشور بیشتر شود.

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

از آب شیر ننوشید

به عنوان مهم‌ ترین نکته در سفر به روسیه به شما می‌ گویم که هرگز از آب شیر استفاده نکنید. تقریباً تمام گردشگرانی که به روسیه سفر کرده‌ اند می‌ گویند که از نوشیدن آب شیر این کشور خودداری کنید. آب لوله کشی در کشور روسیه دارای کیفیت بسیار پایینی می‌ باشد. حتی مردم محلی آن جا نیز از آب شیر نمی‌ نوشند. معمولاً در هتل‌ های لوکس دستگاه تصفیه آب وجود دارد. اما در هتل‌ های معمولی چنین دستگاهی وجود ندارد. بهتر است از آب لوله کشی استفاده نکنید و برای خوردن از آب معدنی استفاده نمایید.

برخی از گردشگران که تجربه سفر به روسیه را داشتند می‌ گویند بعد از باز کردن شیر آب مدتی آب قهوه‌ ای رنگ از شیرها خارج می‌ شود. سپس آب شفاف می‌ آید که همچنان آلوده است. در سفر به روسیه مهم‌ ترین کار برای خوردن آب جوشاندن و خرید آب معدنی می‌ باشد.

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

پاسپورت خود را همیشه به همراه داشته باشید

یکی دیگر از نکات مهم در سفر به روسیه همراه داشتن پاسپورت می‌ باشد. در اکثر کشورها لازم است که گردشگران پاسپورت خود را به همراه داشته باشند. اما در روسیه تاکید بیشتری بر روی این موضوع قرار دارد. ایست بازرسی‌ های بسیاری در سراسر شهرهای روسیه قرار دارند.

اگر از اینکه مدارک خود را در سطح شهر حمل کنید نگران هستید و از این می‌ ترسید که مدارک خود را گم کنید. بهتر از مدارکتان را در هتل نگه داشته و یک کپی از آن را به همراه خود همیشه و در همه جا داشته باشید.

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

آشنایی با سنت‌ های محلی

آشنایی با سنت‌ های محلی را یکی از نکات مهم در سفر به روسیه می‌ دانند. زیرا می‌ تواند باعث لذت بخش شدن سفر گردشگران باشد. کشور روسیه همیشه با تمام جهان در ارتباط مستقیم است. اما بافت آن حالتی سنتی دارد. این مسئله باعث می‌ شود که رسم و رسومات قدیمی در آن جریان داشته باشد و در کنار مدرن بودن حالت سنتی داشته باشد. به عنوان نمونه اگر در روسیه به منزل شخصی دعوت شدید بهتر است که هدیه کوچکی را برای آن ها ببرید. زیرا بسیار مهم است که در مهمانی‌ ها مهمان همیشه هدیه کوچکی را به همراه داشته باشد.

اگر در کشور روسیه قصد رفتن به رستوران و تئاتر را دارید بسیار مهم است که حتماً لباس رسمی به تن کنید. مهم نیست آب و هوا در چه شرایطی قرار داشته باشد حتی اگر یک روز سرد زمستانی نیز به رستوران بروید حتماً باید در ورودی رستوران آقایان کت خود را درآورند. در آن را در جالباسی‌ هایی که برای کت آقایان در نظر گرفته شده است که آقایان در بدو ورود باید کت خود را آویزان کنند. مسائل مربوط به پوشش در این کشور بسیار مهم هستند و حتماً باید توسط همه افراد رعایت شوند. مثلاً برای ورود به مکان‌ های مذهبی آقایان حتماً باید شلوار پوشیده و کلاه داشته باشند. زنان  نیز موهای سر خود را بپوشانند.

نکات مهم در سفر به روسیه | شناختن جاذبه‌ های گردشگری روسیه

تبدیل پول

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که در سفر به روسیه و در هر کشور دیگری باید در نظر داشته باشید تبدیل پول می‌‌ باشد. بهتر است قبل از اینکه به روسیه سفر کنید مقداری روبل به همراه داشته باشید. برای این کار به بانک‌ ها و صرافی‌ های مطمئن بروید و پول خود را چنج کنید. به همراه داشتن دلار و یورو نیز در سفر به روسیه بسیار ضروری می‌ باشد. اما  قسمت‌ هایی از روسیه هستند که دلار و یورو قبول نمی‌ کند و حتماً خریدار باید روبل داشته باشد.

اگر در میانه سفر به روبل احتیاج داشتید می‌ توانید به صرافی‌ های بدون کمیسیون مراجعه کرده و دلار و یورویی که به همراه دارید را به روبل تبدیل کنید. معمولا همه هتل‌ ها، موزه‌ ها و مکان‌ های دیدنی روسیه از طریق کارت اعتباری هزینه‌ ها را قبول می‌ کنند. پس حتماً باید شما یک کارت اعتباری نیز به همراه داشته باشید. استفاده از کارت‌ های اعتباری در روسیه بسیار مرسوم می‌ باشد. علاوه بر این شما باید برای اموراتی مانند تهیه بلیط و خرید و رفتن به کافه حتماً پول به همراه داشته باشید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا